Autobusi bez vozača, koji prevoze putnike „od tačke A do tačke B“, u svetu već postoje, prvi takav električni autobus bez vozača počeo je da saobraća ulicama Malage, na jugu Španije. U našoj zemlji za razvoj takve tehnologije za sad nema uslova zbog nedostatka inteligentne putne strukture i zbog prepreka u vertikalnoj i horizontalnoj signalizaciji.
Vozilo ima 60 mesta i opremljen je senzorima i kamerama, koje koriste veštačku inteligenciju za poboljšanje svojih odluka na osnovu podataka zabeleženih u toku puta. Projekat je pokrenula kompanija Avansa (Avanza). Finansirala ga je španska vlada koordiniran je sa nekoliko univerziteta.
Vozilo izgleda kao uobičajeni gradski autobus i kruži šest puta dnevno od luke do centra Malage i prelazi oko osam kilometara u jednoj turi. Pametni autobus u svakom trenutku zna gde je lokalizovano i šta se dešava oko njega, jer ima „interakciju“ sa semaforima koji takođe imaju senzore i ukazuju kad vozilo treba da stane, a kada da krene.

Prednost je ta što je moguće unapred odrediti trasu kretanja. Autobusi prepoznaju svu signalizaciju, kretanje vozila ispred i iza njih, da li je to vozilo dalo pokazivač pravca, uključilo svetla, prepoznaju živa bića, razlikuje ljude i životinje, kao i promotivne reklame ispred restorana.
Drugi pilot projekti bez vozača već postoje u Evropi, ali nijedan od njih ne uključuje gradski autobus redovne veličine koji vozi normalnom ulicom sa drugim vozilima.
Singapur je takođe pokrenuo probni autobus za samostalno vožnju, putnici su rezervisali aplikaciju i autobus koji ih je vodio oko singapurskog Naučnog parka, visokotehnološkog poslovnog hub-a, tokom neradnih sati.
Kina je takođe testirala taksije bez vozača u nekoliko gradova. Ovo je samo prvi korak u automatizaciji i prelasku na autonomnu vožnju, pored infastrukturnih barijera u Srbiji trenutno postoji i problem sa nedostatkom propisa i zabrinutost šire javnosti za bezbednost.